Materiałowy koszyk/pojemnik TUTORIAL

EDYCJA 26.03.2014
W związku z dużym zainteresowaniem jak uszyć poniższy koszyczek i dość częstych pytań o wymiary po uszyciu, podaję je tak mniej więcej na oko, bo nie mam znowu żadnego w domu...:) 

Z tego co pamiętam, to po wywinięciu ma on wys.9-10 cm, dł.17cm, bok 13cm. 


Dzisiaj przygotowałam dla Was TUTORIAL koszyczka/pojemnika materiałowego. Jest on dość łatwy w uszyciu a jego krój i sposób szycia jest często wykorzystywany przy szyciu min.torebek, pojemników na klamerki... Wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej :)




Przygotujcie:
  • papierowy szablon o wymiarach 23 cm / 63 cm
  • materiał na zewnętrzną część ( u mnie w kwiaty i ptaki )
  • materiał na wewnętrzną część ( u mnie fioletowy w białe grochy )
  • flizelina z klejem usztywniacz odpowiednik mojej znalazłam TU (klik) o wymiarach 23 cm / 63 cm
  • flizelina z klejem jednostronna odpowiednik znalazłam TU (klik) o wymiarach 23cm / 63 cm
  • ołówek do odrysowania szablonu, linijka, nożyczki, szpliki
  • maszyna do szycia, żelazko


1. Przy pomocy szablonu odrysowuję na każdym z materiałów włącznie z flizeliną obu typów prostokąt o wymiarach 23 cm / 63 cm ( można też użyć długiej linijki, ale z szablonem zawsze łatwiej ) :


2. Wycinam wzdłuż narysowanej linii :


3. W pierwszej kolejności postępując zgodnie z zalecaniami producentami, przyklejam flizelinę z usztywniaczem za pomocą żelazka bez pary na lewej stronie materiału, który wybrałam na wierzch mojego koszyka ( materiał w ptaki ).

Ważne, żeby nie naklejać obu flizelin na materiał, który będzie wewnątrz koszyka - w moim przypadku fioletowy w białe grochy.


4. Następną flizelinę z klejem jednostronnym, klejem do dołu naprasowuję na flizelinę z usztywniaczem :


5. Dla pewności przeszywam na prawej stronie wzdłuż materiału lub jak zrobiłam to w tym przypadku - dobrałam kolor nici do materiału i przeszyłam omijając kolorowe motywy ptaszków i kwiatów. Dzięki szwom flizelina pozostanie na swoim miejscu, nawet jeśli postanowimy nasz koszyk wyprać :



6. Zszywamy dwa materiały wzdłuż ich dłuższej krawędzi. Uwaga! materiały mają być do siebie zwrócone prawą stroną :



7. Otwieram i składam na pół :


Powinniśmy otrzymać takie coś :


8. Następnie obszywam z trzech stron, w odległości około 1 cm od krawędzi. Można sobie obrysować  nasz prostokąt z trzech stron pomniejszony o 1 cm :


Pamiętajcie, żeby zostawić miejsce nieprzeszyte, po skończeniu szyciu całość będzie można przewrócić na prawą stronę ( ja zostawiłam około 5 cm ).
Na zdjęciu cienka czarna linia jest to miejsce, którego nie zszywamy :


9. Teraz chyba najważniejsza część.
Każdy z czterech rogów rozkładam (warto zwrócić uwagę, żeby szew od naszego rogu pokrywał się z tym wewnątrz ). Odmierzam 6 cm wzdłuż szwu i rysuję prostą linię wszerz :






10. Przeszywam na maszynie po narysowanej linii wszystkie cztery rogi :


Odcinam wszystkie cztery rogi powyżej miejsca szycia:


11. Przewracam na prawą stronę :


Zaszywam otwór :


12. Wywijam wewnętrzną część na zewnątrz około 4 cm. Gdy wszystko pójdzie zgodnie z opisem koszyk powinien wyglądać tak:


I już :)



Jeśli macie pytania odnośnie tutka piszcie, z chęcią pomogę ...

Opis wyszedł dość przydługi, ale w praktyce przygotowanie i uszycie takiego koszyczka to jakieś 30-40 minut.

A teraz wracam do łóżka, choroby i wirusy chyba zamieszkały w Naszym domu na stałe :(

Pozdrawiam wszystkich cieplutko
Munia

53 komentarze:

  1. Zdrówka życzę :))
    Dzięki za tutka ,na pewno spróbuję :))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)bo zdrówko, to ostatnio szwankuje i szwankuje ;(

      Jeśli chodzi o tutka, to mam nadzieję, że opis jest przejrzysty:)

      Ściskam
      Munia

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To proponuję zaopatrzyć się najszybciej w jakikolwiek model maszyny do szycia i do dzieła !!! :)

      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ojjjj nie poddawaj się :) Zawsze służę pomocą :) Wiesz gdzie mnie znaleźć :*

      Buziole
      Munia

      Usuń
  4. Ogromne podziękowania za tutka :) jest bardzo dokładny!
    Nie pozostaje nic innego jak rozejrzeć się za materiałami
    i wreszcie spróbować dogadać się z maszyną...
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ilość zdjęć nie odstrasza. W rzeczywistości jest to naprawdę łatwe, może tylko początek wydaje się zawiły...Ale wszystko do zrobienia !

      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki :)
      Munia

      Usuń
  5. Thank you for sharing that nice idea.

    LG Grace www.zeit-fuer-dich.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danke für das Kommentar und für den Besuch. Ich würde mich freuen wenn du mich bald wieder besuchen würdest:)

      Munia

      Usuń
  6. Dziękuję za świetnego tutka:) koniecznie muszę spróbować, ale zbiorę się pewnie dopiero po świętach:) Pozdrawiam i życzę powrotu do zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia:) Dzisiaj już dużo lepiej ze mną :) Właśnie siedzę i dumam nad kolejnym projektem...może poduszka?? :D

      Pozdrawiam wiosennie
      Munia

      Usuń
  7. Så flotte oppbevaringsbokser du syr!! Kjempefine!!
    God helg til deg!!
    Siri

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeg er glad for at du likte dem :) Tussen takk for snille ord.
      Jeg ønsker deg også en god helg:)

      Klem,
      Munia

      Usuń
  8. Świetny tutek ! I zdjęcia i wyjaśnienia krok po kroku bardzo czytelne. Aż mam chęć na małe co nieco:)))
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję bardzo za odwiedziny:)
    PS. Pozwól,że skorzystam z Twojego wykroju na zajączka: bardzo mi się spodobał - oczywiście podam,kto jet jego autorką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szablon zajączka jest do Twojej dyspozycji :) Udanego szycia :)

      Ściskam cieplutko
      Munia

      Usuń
  9. Bardzo fajnie wyszło ;-)
    Pozdrawiam,
    milka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Właśnie skończyłam szyć z tego wzoru torebeczkę, mam nadzieję, że uda mi się ją pokazać jeszcze przed świętami...

      Pozdrawiam
      Munia

      Usuń
  10. Ale u Ciebie jest fantastycznie! Zostanę sobie na dłużej:-) Pzdr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się Tobie u mnie podoba:) i że zostajesz na dłużej :)

      Ściskam wiosennie
      Munia

      Usuń
  11. Dziękuję, że do mnie zajrzałaś, dzięki temu ja mogłam trafić do ciebie. Bardzo zdolna z ciebie babka, jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich prac. Jeżeli pozwolisz zagoszczę na dłużej. Już czuję, że będziesz dla mnie skarbnicą pomysłów, z których z pewnością będę korzystać i za to z góry dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu :)
      Dziękuję za odwiedziny. Pobyt na Twoim blogu uświadomił mi jedno - czas na remont :)

      Kto nie był u Kasi - zapraszam serdecznie do odwiedzin - Dziewczyny gwarantuję Wam, że po odwiedzinach chwycicie za pędzel i zdzieranie tapet :):):)

      Pozdrawiam cieplutko
      Munia

      Usuń
  12. Witaj, jestem pierwszy raz u Ciebie, ale bardzo mi się podoba:)zostaję na dłużej:) koszyczki przecudne, niestety, nie potrafię szyć (jeszcze?!) ale Twój tutorial pokazuje, że to nic trudnego:) no i zdjęcia masz przecudne, wnętrza też takie jak lubię jasne,białe, przytulne...:)p.s. zajrzałam na komentarze i widzę, że świetnie znasz niemiecki no i szwedzki!jestem pod wrażeniem:)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam kolejną przemiłą Osóbkę w moich skromnych progach :)
      Ile miłych rzeczy wyczytałam o sobie w Twoim komentarzu :):):) Bardzo dziękuję... A co do języków to ten drugi do norweski, nie szwedzki:), ale na początku myślałam, że tych języków rozróżnić nie idzie :P A znajomość języków, to nic innego jak 14 lat styczności z niemieckim i od ponad 3 lat z norweskim :):)
      Cieszę się, że Ci się u mnie spodobało, mam nadzieję, że zachęciłam Cię do uszycia czegokolwiek, bo szycie to jak dla mnie najlepszy umilacz czasu :)

      Pozdrawiam wiosennie z zimnej Norwegii i zapraszam ponownie
      Munia

      Usuń
    2. ojej, ale ze mnie gapa, pomyliłam norweski ze szwedzkim:( akurat języki to moja specjalność, niemiecki szczególnie:)jakby tylko czas pozwolił to poszłabym na kurs szwedzkiego, hiszpańskiego i francuskiego:) tym bardziej podziwiam wszystkich posługujących się płynnie kilkoma językami:)zdjęcia masz super, ale to oprócz dobrej klasy aparatu chyba i niezłe światło? o wprawnej ręce fotografa nie wspomnę! mam jeszcze jedno pytanko: skąd bierzesz materiały??? są przecudnej urody...pewnie zamiawiasz w Norwegii? pozdrawiam wiosennie z równie zimnej - niestety - Polski;)

      Usuń
    3. Jeśli chodzi o zdjęcia to jest to lustrzanka CANON EOS 500D, więc chyba na te czasy najwyższych lotów aparat to to nie jest :), natomiast jeśli chodzi o światło...to ostatnio cierpię na brak dobrego światła dziennego, dlatego większość zdjęć to efekt ustawień odpowiednich parametrów w aparacie...Wciąż się uczę robić zdjęcia, chociaż mam go już 3 lata, to nadal mam trudności w robieniu zdjęć na "szybko" i to w oświetleniu żarówkowym... ale i tego się nauczę :D
      A materiały zamawiam z Norwegii z racji tego, że przyszło mi mieszkać w tym pięknym kraju:) Kilka razy zamawiałam też z USA i Japonii (od razu piszę, że japońskiego nie znam :P - strona była po angielsku) - sklepy zagraniczne często mają wyprzedaże i warto się pokusić na niektóre materiały :):):)
      Eeeehhh i gdzie ta wiosna? ani w Skandynawii, ani w Europie...hmmm
      Buziole
      Munia

      Usuń
  13. Sliczne!
    Zapraszam na candy:)
    http://koziolekhobby.blogspot.com/2013/03/candy-nr-ii.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny tutoriali jakie wiosenne wnętrze.Aż trudno uwierzyć,że za oknem panuje zima.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za tutorial. Ślicznie i kolorowo u Ciebie czyli tak jak lubię.
    Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo - miłego szycia :)

      Pozdrawiam cieplutko
      Munia

      Usuń
  16. Właśnie skończyłam szyć i się udało :) super koszyk.Dzięki za szczegółowy opis.
    Pozdrawiam :)
    Kama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!!!! Cieszę się, że udało się Tobie skorzystać z mojego tutka :) Gratuluję :D

      Pozdrawiam cieplutko
      Munia

      Usuń
  17. Jakie wymiary ma potem taki koszyczzek?
    Pozdrawiam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że tak późno odpisuję.... niestety nie mam w domu ani jednego koszyczka - szewc w dziurawych butach chodzi :) - ale tak na moje oko to po wywinięciu wys.9-10 cm dł.17cm bok 13cm

      Pozdrawiam
      Munia

      Usuń
  18. swietny opis! dziękuję :-) mój koszyczek wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :D
      Cieszę się, że mój tutek mógł się przydać. Nie ukrywam również i to z czystej ciekawości, że z chęcią zobaczyłabym ten koszyczek - może masz ochotę podesłać fotkę na email?? :D Tak szczerze mówiąc, to przeglądałam nieraz ten tutorial i myślałam, że może jest nie przejrzysty, ale po Twoim komentarzu wszelkie moje obawy zostały rozwiane. I ja dziękuję :D

      Pozdrawiam serdecznie
      Munia

      Usuń
  19. Świetny tutek- cieszę się że na niego trafiłam i na Twój blog :D
    Zaraz spisuję listę potrzebnych rzeczy i po niedzieli biorę się za szycie tego cudeńka .

    Pozdrawiam
    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu na pokładzie Muni :) Milego szycia. W razie pytan sluze pomoca :)

      Pozdrawiam cieplo
      Munia

      Usuń
  20. bardzo dziekuje, musze sprobowac

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny tutorial na równie fajne koszyczki - dzięki. Dodam do ulubionych linków :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wykonalam moj pierwszy prototypowy i wyszedl suuuuuperrrrrrr!!!!
    Zastanawia mnie jedynie czy jezeli chcialabym zrobic jakis inny rozmiar to czy powinnam trzymac sie jakis wytycznych czy zupelnie dowolnych szerokosci i dlugosci?

    dzieki serdeczne za podpowiedz
    pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mnie cieszą takie komentarze !!!! Gratuluję :D
      Jeśli chodzi o zmianę rozmiaru to nie ma jakiś konkretnych wytycznych. Ja przy większym rozmiarze dodałam, np.: 15 cm więcej na długość i szerokość. Jak nie jesteś pewna to po prostu wyrysuj sobie wzór na gazecie i spróbuj ją złożyć na wzór gotowego koszyka, wtedy będziesz wiedziała jak mniej wiecej to będzie wyglądać. A i pamiętaj też, że przy większym rozmiarze więcej ścinasz na rogach. W razie kolejnych pytań pisz śmiało :D :*

      Pozdrawiam serdecznie
      Munia

      Usuń
  23. Dziekuje :-) Jestem z siebie naprawde dumna, zwlaszcza, ze to moja pierwsza rzecz po latach na maszynie a i wczesniej nie bylam mistrzem :-) Wiec tutorial dla takich zoltodziobow jak ja sprawdza sie znakomicie i motywuje do dalszych koszyczkow :-) a bedzie ich troche bo zamowienia sie posypaly ;) jedna obdarowana wykorzystala to juz dzis na pojemnik na pieczywo :-) prezentowal sie na sniadaniowym stole super :-)
    Dzieki za podpowiedz z gazeta - tak sprobuje :-)
    Pozdrawiam

    ps. Pytalas o to jakie tutki moznaby wrzucic. Ja od dluzszego czasu poszukuje podpowiedzi na to jak zrobic smaodzielnie abazur na lampe.
    Nie moge kupic niczego co by mi sie podobalo a tkanin jest cudnych tyle, ze tylko robic z nich abazury
    Moze masz jakis pomysl :-)?

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeśli chodzi o abażur, to najprostszy jaki przychodzi mi do głowy (gdy stelaż jest metalowy np.: http://1.bp.blogspot.com/-vphh2XkHwK4/TpWq2nByHZI/AAAAAAAAIvg/d7YzSa-2fMI/s1600/klosz-1.jpg ) to wyciąć prostokąt, podwinąć np. tak jak pisałam w jednym z postów przy pomocy tekturki, wciągnąć sznurek lub gumkę u góry i na dole w powstałych tunelikach, nałożyć na stelaż, ściągnąć sznurki*związać na supełek a resztę sznurka* ukryć w tuneliku *gumka. Jeśli chcesz żeby abażur bardziej się marszczył, robisz dłuższy bok niż obwód, jeśli bardziej dopasowany trzymasz się wymiarów obwodu + 3-4cm.
    Ewentualnie napisz o jaki tym abażura CI chodzi i jaki stelaż ma klosz.

    Pozdrawiam cieplutko
    Munia

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja mam pytanie jakich wymiarów wychodzi ten koszyczek?
    Świetny tutek, zbieram się do wykonania ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rego co pamietam to po wywinięciu wys.9-10 cm dł.17cm bok 13cm. Powodzenia w szyciu.
      Pozdrawiam cieplo
      Munia

      Usuń
  26. Świetna stronka! Pytanko: jakie są wymiary gotowego koszyczka?

    OdpowiedzUsuń
  27. dziekuje pieknie :) wlasnie ucze sie szyc i przed chwila skonczylam koszyk. jak na pierwszy raz to mysle, ze wyszedl super -ale to tez dzieki szczegolowemu opisowi. pekam z dumy :]

    http://orchideaparzystokopytna.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzięki dzięki dzięki! Od dawna szukałam tutka na taki kosz! Jutro będę próbowała uszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowny koszyczek! Muszę spróbować uszyć, tylko potrzebny mi jest większy - boki 30 cm x 38 cm i wysokość 29 cm - myślisz, że się uda? I jak duży szablon byś proponowała? Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny tutorial, dzięki niemu uszyłam swój pierwszy koszyk, Bardzo dziękuję, pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój wpis!!!

Anonimie proszę podpisz się :)

Copyright © 2016 Creative by Munia , Blogger