Materiałowy koszyk/pojemnik TUTORIAL

EDYCJA 26.03.2014
W związku z dużym zainteresowaniem jak uszyć poniższy koszyczek i dość częstych pytań o wymiary po uszyciu, podaję je tak mniej więcej na oko, bo nie mam znowu żadnego w domu...:) 

Z tego co pamiętam, to po wywinięciu ma on wys.9-10 cm, dł.17cm, bok 13cm. 


Dzisiaj przygotowałam dla Was TUTORIAL koszyczka/pojemnika materiałowego. Jest on dość łatwy w uszyciu a jego krój i sposób szycia jest często wykorzystywany przy szyciu min.torebek, pojemników na klamerki... Wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej :)




Przygotujcie:
  • papierowy szablon o wymiarach 23 cm / 63 cm
  • materiał na zewnętrzną część ( u mnie w kwiaty i ptaki )
  • materiał na wewnętrzną część ( u mnie fioletowy w białe grochy )
  • flizelina z klejem usztywniacz odpowiednik mojej znalazłam TU (klik) o wymiarach 23 cm / 63 cm
  • flizelina z klejem jednostronna odpowiednik znalazłam TU (klik) o wymiarach 23cm / 63 cm
  • ołówek do odrysowania szablonu, linijka, nożyczki, szpliki
  • maszyna do szycia, żelazko


1. Przy pomocy szablonu odrysowuję na każdym z materiałów włącznie z flizeliną obu typów prostokąt o wymiarach 23 cm / 63 cm ( można też użyć długiej linijki, ale z szablonem zawsze łatwiej ) :


2. Wycinam wzdłuż narysowanej linii :


3. W pierwszej kolejności postępując zgodnie z zalecaniami producentami, przyklejam flizelinę z usztywniaczem za pomocą żelazka bez pary na lewej stronie materiału, który wybrałam na wierzch mojego koszyka ( materiał w ptaki ).

Ważne, żeby nie naklejać obu flizelin na materiał, który będzie wewnątrz koszyka - w moim przypadku fioletowy w białe grochy.


4. Następną flizelinę z klejem jednostronnym, klejem do dołu naprasowuję na flizelinę z usztywniaczem :


5. Dla pewności przeszywam na prawej stronie wzdłuż materiału lub jak zrobiłam to w tym przypadku - dobrałam kolor nici do materiału i przeszyłam omijając kolorowe motywy ptaszków i kwiatów. Dzięki szwom flizelina pozostanie na swoim miejscu, nawet jeśli postanowimy nasz koszyk wyprać :



6. Zszywamy dwa materiały wzdłuż ich dłuższej krawędzi. Uwaga! materiały mają być do siebie zwrócone prawą stroną :



7. Otwieram i składam na pół :


Powinniśmy otrzymać takie coś :


8. Następnie obszywam z trzech stron, w odległości około 1 cm od krawędzi. Można sobie obrysować  nasz prostokąt z trzech stron pomniejszony o 1 cm :


Pamiętajcie, żeby zostawić miejsce nieprzeszyte, po skończeniu szyciu całość będzie można przewrócić na prawą stronę ( ja zostawiłam około 5 cm ).
Na zdjęciu cienka czarna linia jest to miejsce, którego nie zszywamy :


9. Teraz chyba najważniejsza część.
Każdy z czterech rogów rozkładam (warto zwrócić uwagę, żeby szew od naszego rogu pokrywał się z tym wewnątrz ). Odmierzam 6 cm wzdłuż szwu i rysuję prostą linię wszerz :






10. Przeszywam na maszynie po narysowanej linii wszystkie cztery rogi :


Odcinam wszystkie cztery rogi powyżej miejsca szycia:


11. Przewracam na prawą stronę :


Zaszywam otwór :


12. Wywijam wewnętrzną część na zewnątrz około 4 cm. Gdy wszystko pójdzie zgodnie z opisem koszyk powinien wyglądać tak:


I już :)



Jeśli macie pytania odnośnie tutka piszcie, z chęcią pomogę ...

Opis wyszedł dość przydługi, ale w praktyce przygotowanie i uszycie takiego koszyczka to jakieś 30-40 minut.

A teraz wracam do łóżka, choroby i wirusy chyba zamieszkały w Naszym domu na stałe :(

Pozdrawiam wszystkich cieplutko
Munia

Komentarze

  1. Zdrówka życzę :))
    Dzięki za tutka ,na pewno spróbuję :))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)bo zdrówko, to ostatnio szwankuje i szwankuje ;(

      Jeśli chodzi o tutka, to mam nadzieję, że opis jest przejrzysty:)

      Ściskam
      Munia

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To proponuję zaopatrzyć się najszybciej w jakikolwiek model maszyny do szycia i do dzieła !!! :)

      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ojjjj nie poddawaj się :) Zawsze służę pomocą :) Wiesz gdzie mnie znaleźć :*

      Buziole
      Munia

      Usuń
  4. Ogromne podziękowania za tutka :) jest bardzo dokładny!
    Nie pozostaje nic innego jak rozejrzeć się za materiałami
    i wreszcie spróbować dogadać się z maszyną...
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ilość zdjęć nie odstrasza. W rzeczywistości jest to naprawdę łatwe, może tylko początek wydaje się zawiły...Ale wszystko do zrobienia !

      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki :)
      Munia

      Usuń
  5. Thank you for sharing that nice idea.

    LG Grace www.zeit-fuer-dich.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danke für das Kommentar und für den Besuch. Ich würde mich freuen wenn du mich bald wieder besuchen würdest:)

      Munia

      Usuń
  6. Dziękuję za świetnego tutka:) koniecznie muszę spróbować, ale zbiorę się pewnie dopiero po świętach:) Pozdrawiam i życzę powrotu do zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia:) Dzisiaj już dużo lepiej ze mną :) Właśnie siedzę i dumam nad kolejnym projektem...może poduszka?? :D

      Pozdrawiam wiosennie
      Munia

      Usuń
  7. Så flotte oppbevaringsbokser du syr!! Kjempefine!!
    God helg til deg!!
    Siri

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeg er glad for at du likte dem :) Tussen takk for snille ord.
      Jeg ønsker deg også en god helg:)

      Klem,
      Munia

      Usuń
  8. Świetny tutek ! I zdjęcia i wyjaśnienia krok po kroku bardzo czytelne. Aż mam chęć na małe co nieco:)))
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję bardzo za odwiedziny:)
    PS. Pozwól,że skorzystam z Twojego wykroju na zajączka: bardzo mi się spodobał - oczywiście podam,kto jet jego autorką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szablon zajączka jest do Twojej dyspozycji :) Udanego szycia :)

      Ściskam cieplutko
      Munia

      Usuń
  9. Bardzo fajnie wyszło ;-)
    Pozdrawiam,
    milka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Właśnie skończyłam szyć z tego wzoru torebeczkę, mam nadzieję, że uda mi się ją pokazać jeszcze przed świętami...

      Pozdrawiam
      Munia

      Usuń
  10. Ale u Ciebie jest fantastycznie! Zostanę sobie na dłużej:-) Pzdr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się Tobie u mnie podoba:) i że zostajesz na dłużej :)

      Ściskam wiosennie
      Munia

      Usuń
  11. Dziękuję, że do mnie zajrzałaś, dzięki temu ja mogłam trafić do ciebie. Bardzo zdolna z ciebie babka, jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich prac. Jeżeli pozwolisz zagoszczę na dłużej. Już czuję, że będziesz dla mnie skarbnicą pomysłów, z których z pewnością będę korzystać i za to z góry dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu :)
      Dziękuję za odwiedziny. Pobyt na Twoim blogu uświadomił mi jedno - czas na remont :)

      Kto nie był u Kasi - zapraszam serdecznie do odwiedzin - Dziewczyny gwarantuję Wam, że po odwiedzinach chwycicie za pędzel i zdzieranie tapet :):):)

      Pozdrawiam cieplutko
      Munia

      Usuń
  12. Witaj, jestem pierwszy raz u Ciebie, ale bardzo mi się podoba:)zostaję na dłużej:) koszyczki przecudne, niestety, nie potrafię szyć (jeszcze?!) ale Twój tutorial pokazuje, że to nic trudnego:) no i zdjęcia masz przecudne, wnętrza też takie jak lubię jasne,białe, przytulne...:)p.s. zajrzałam na komentarze i widzę, że świetnie znasz niemiecki no i szwedzki!jestem pod wrażeniem:)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam kolejną przemiłą Osóbkę w moich skromnych progach :)
      Ile miłych rzeczy wyczytałam o sobie w Twoim komentarzu :):):) Bardzo dziękuję... A co do języków to ten drugi do norweski, nie szwedzki:), ale na początku myślałam, że tych języków rozróżnić nie idzie :P A znajomość języków, to nic innego jak 14 lat styczności z niemieckim i od ponad 3 lat z norweskim :):)
      Cieszę się, że Ci się u mnie spodobało, mam nadzieję, że zachęciłam Cię do uszycia czegokolwiek, bo szycie to jak dla mnie najlepszy umilacz czasu :)

      Pozdrawiam wiosennie z zimnej Norwegii i zapraszam ponownie
      Munia

      Usuń
    2. ojej, ale ze mnie gapa, pomyliłam norweski ze szwedzkim:( akurat języki to moja specjalność, niemiecki szczególnie:)jakby tylko czas pozwolił to poszłabym na kurs szwedzkiego, hiszpańskiego i francuskiego:) tym bardziej podziwiam wszystkich posługujących się płynnie kilkoma językami:)zdjęcia masz super, ale to oprócz dobrej klasy aparatu chyba i niezłe światło? o wprawnej ręce fotografa nie wspomnę! mam jeszcze jedno pytanko: skąd bierzesz materiały??? są przecudnej urody...pewnie zamiawiasz w Norwegii? pozdrawiam wiosennie z równie zimnej - niestety - Polski;)

      Usuń
    3. Jeśli chodzi o zdjęcia to jest to lustrzanka CANON EOS 500D, więc chyba na te czasy najwyższych lotów aparat to to nie jest :), natomiast jeśli chodzi o światło...to ostatnio cierpię na brak dobrego światła dziennego, dlatego większość zdjęć to efekt ustawień odpowiednich parametrów w aparacie...Wciąż się uczę robić zdjęcia, chociaż mam go już 3 lata, to nadal mam trudności w robieniu zdjęć na "szybko" i to w oświetleniu żarówkowym... ale i tego się nauczę :D
      A materiały zamawiam z Norwegii z racji tego, że przyszło mi mieszkać w tym pięknym kraju:) Kilka razy zamawiałam też z USA i Japonii (od razu piszę, że japońskiego nie znam :P - strona była po angielsku) - sklepy zagraniczne często mają wyprzedaże i warto się pokusić na niektóre materiały :):):)
      Eeeehhh i gdzie ta wiosna? ani w Skandynawii, ani w Europie...hmmm
      Buziole
      Munia

      Usuń
  13. Sliczne!
    Zapraszam na candy:)
    http://koziolekhobby.blogspot.com/2013/03/candy-nr-ii.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny tutoriali jakie wiosenne wnętrze.Aż trudno uwierzyć,że za oknem panuje zima.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za tutorial. Ślicznie i kolorowo u Ciebie czyli tak jak lubię.
    Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo - miłego szycia :)

      Pozdrawiam cieplutko
      Munia

      Usuń
  16. Właśnie skończyłam szyć i się udało :) super koszyk.Dzięki za szczegółowy opis.
    Pozdrawiam :)
    Kama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!!!! Cieszę się, że udało się Tobie skorzystać z mojego tutka :) Gratuluję :D

      Pozdrawiam cieplutko
      Munia

      Usuń
  17. Jakie wymiary ma potem taki koszyczzek?
    Pozdrawiam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że tak późno odpisuję.... niestety nie mam w domu ani jednego koszyczka - szewc w dziurawych butach chodzi :) - ale tak na moje oko to po wywinięciu wys.9-10 cm dł.17cm bok 13cm

      Pozdrawiam
      Munia

      Usuń
  18. swietny opis! dziękuję :-) mój koszyczek wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :D
      Cieszę się, że mój tutek mógł się przydać. Nie ukrywam również i to z czystej ciekawości, że z chęcią zobaczyłabym ten koszyczek - może masz ochotę podesłać fotkę na email?? :D Tak szczerze mówiąc, to przeglądałam nieraz ten tutorial i myślałam, że może jest nie przejrzysty, ale po Twoim komentarzu wszelkie moje obawy zostały rozwiane. I ja dziękuję :D

      Pozdrawiam serdecznie
      Munia

      Usuń
  19. Świetny tutek- cieszę się że na niego trafiłam i na Twój blog :D
    Zaraz spisuję listę potrzebnych rzeczy i po niedzieli biorę się za szycie tego cudeńka .

    Pozdrawiam
    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu na pokładzie Muni :) Milego szycia. W razie pytan sluze pomoca :)

      Pozdrawiam cieplo
      Munia

      Usuń
  20. Fajny tutorial na równie fajne koszyczki - dzięki. Dodam do ulubionych linków :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wykonalam moj pierwszy prototypowy i wyszedl suuuuuperrrrrrr!!!!
    Zastanawia mnie jedynie czy jezeli chcialabym zrobic jakis inny rozmiar to czy powinnam trzymac sie jakis wytycznych czy zupelnie dowolnych szerokosci i dlugosci?

    dzieki serdeczne za podpowiedz
    pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mnie cieszą takie komentarze !!!! Gratuluję :D
      Jeśli chodzi o zmianę rozmiaru to nie ma jakiś konkretnych wytycznych. Ja przy większym rozmiarze dodałam, np.: 15 cm więcej na długość i szerokość. Jak nie jesteś pewna to po prostu wyrysuj sobie wzór na gazecie i spróbuj ją złożyć na wzór gotowego koszyka, wtedy będziesz wiedziała jak mniej wiecej to będzie wyglądać. A i pamiętaj też, że przy większym rozmiarze więcej ścinasz na rogach. W razie kolejnych pytań pisz śmiało :D :*

      Pozdrawiam serdecznie
      Munia

      Usuń
  22. Dziekuje :-) Jestem z siebie naprawde dumna, zwlaszcza, ze to moja pierwsza rzecz po latach na maszynie a i wczesniej nie bylam mistrzem :-) Wiec tutorial dla takich zoltodziobow jak ja sprawdza sie znakomicie i motywuje do dalszych koszyczkow :-) a bedzie ich troche bo zamowienia sie posypaly ;) jedna obdarowana wykorzystala to juz dzis na pojemnik na pieczywo :-) prezentowal sie na sniadaniowym stole super :-)
    Dzieki za podpowiedz z gazeta - tak sprobuje :-)
    Pozdrawiam

    ps. Pytalas o to jakie tutki moznaby wrzucic. Ja od dluzszego czasu poszukuje podpowiedzi na to jak zrobic smaodzielnie abazur na lampe.
    Nie moge kupic niczego co by mi sie podobalo a tkanin jest cudnych tyle, ze tylko robic z nich abazury
    Moze masz jakis pomysl :-)?

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeśli chodzi o abażur, to najprostszy jaki przychodzi mi do głowy (gdy stelaż jest metalowy np.: http://1.bp.blogspot.com/-vphh2XkHwK4/TpWq2nByHZI/AAAAAAAAIvg/d7YzSa-2fMI/s1600/klosz-1.jpg ) to wyciąć prostokąt, podwinąć np. tak jak pisałam w jednym z postów przy pomocy tekturki, wciągnąć sznurek lub gumkę u góry i na dole w powstałych tunelikach, nałożyć na stelaż, ściągnąć sznurki*związać na supełek a resztę sznurka* ukryć w tuneliku *gumka. Jeśli chcesz żeby abażur bardziej się marszczył, robisz dłuższy bok niż obwód, jeśli bardziej dopasowany trzymasz się wymiarów obwodu + 3-4cm.
    Ewentualnie napisz o jaki tym abażura CI chodzi i jaki stelaż ma klosz.

    Pozdrawiam cieplutko
    Munia

    OdpowiedzUsuń
  24. A ja mam pytanie jakich wymiarów wychodzi ten koszyczek?
    Świetny tutek, zbieram się do wykonania ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rego co pamietam to po wywinięciu wys.9-10 cm dł.17cm bok 13cm. Powodzenia w szyciu.
      Pozdrawiam cieplo
      Munia

      Usuń
  25. Świetna stronka! Pytanko: jakie są wymiary gotowego koszyczka?

    OdpowiedzUsuń
  26. dziekuje pieknie :) wlasnie ucze sie szyc i przed chwila skonczylam koszyk. jak na pierwszy raz to mysle, ze wyszedl super -ale to tez dzieki szczegolowemu opisowi. pekam z dumy :]

    http://orchideaparzystokopytna.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzięki dzięki dzięki! Od dawna szukałam tutka na taki kosz! Jutro będę próbowała uszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowny koszyczek! Muszę spróbować uszyć, tylko potrzebny mi jest większy - boki 30 cm x 38 cm i wysokość 29 cm - myślisz, że się uda? I jak duży szablon byś proponowała? Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny tutorial, dzięki niemu uszyłam swój pierwszy koszyk, Bardzo dziękuję, pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  30. witaj :) ja właśnie skorzystałam z Twojego tutorialu...pomógł mi zrobić koszyk dla koleżanki wyszedł nie żle ,dziękuję ,pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny opis! Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  32. Rany! Jakie to banalne! Pierwszy koszyk szukam długo, bo musiałam wnikliwie przeanalizować każdy etap. Każdy następny koszyk to chwila moment i uszyte!
    Szyję wyprawkę dla mojej córki, i jestem zachwycona!
    Dziękuję 💞

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój wpis!!!

Anonimie proszę podpisz się :)

instagram @evanorge

Copyright © Creative by Munia